Hoe je van facebooken je werk kunt maken (in plaats van het stiekum op je werk te doen)


Je kent het wel : je start je computer op, pakt een kop koffie, en opent je facebook pagina. Je vindt een grappig filmpje op dumpert.nl, post het op facebook, geeft een paar likes en stuurt een paar reacties op wat gekke foto’s van het weekend. Met een glimlach klik je je facebook pagina weg en begin je aan je echte werk….of niet… wacht even… dit was je echte werk! Je drinkt je koffie op, doet je jas aan en vertrekt naar het strand om 11.00 ‘sochtends voor een lekker ontbijtje met zand tussen je tenen.

In amerika is er al een naam voor : social media manager. In nederland heb ik de vacatures al voorbij zien komen.

Heb jij honderden vrienden op facebook? Heb je op elk prikbordbericht altijd veel reacties, likes en wordt het doorgestuurd?

Dan weet jij hoe het werkt.

Stel nou dat je dit niet voor je zelf doet, maar voor een bedrijf? Stel nou dat jij er zo voor zorgt dat een bedrijf nieuwe klanten binnen haalt, door berichten te posten en reacties te geven?

Surfend door mijn gebruikelijke lijst van Internet marketing Guru’s kwam ik een presentatie tegen van internet-guru Ryan Deiss.

Nieuwsgierig als ik ben naar nieuwe concepten bekeek ik de presentatie. Na 17 minuten was ik overtuigt  : Iedereen kan dit doen! Sterker nog, ik wilde bijna zijn pakket kopen voor $97 toen ik me realiseerde dat ik al genoeg projecten heb op dit moment. (focus je op 1 trick : zie “5 redenen waarom snowboarders goede ondernemers zijn“)

Nou wil ik je niet overhalen het wel te doen ( ik heb hier geen enkele persoonlijke interesse bij) maar ik ben wel benieuwd!

Wordt jij de nieuwe social media manger? Ga jij van facebook je werk maken? Bekijk het filmpje en laat me weten wat je vindt!

Geef een reactie

