Hoe je een tempel kunt ondekken in Azië door een vlaggetje te verbranden in Peru : het laatste-dag experiment


Stop even met wat je  aan het doen bent. Leg je pen weg en zet je koffie neer.

Doe je ogen dicht en stel jezelf de volgende vraag : Wat zou ik doen als morgen mijn laatste dag is?

Welke dingen heb ik altijd al willen doen?

Ik moet jullie wat bekennen. Gister heb ik gezondigd. Ik heb gewerkt voor een ander. Ik heb werk gedaan wat ik niet leuk vondt, puur om geld te verdienen.

Elk uur vroeg ik me weer af : wat doe ik hier in godsnaam? Sta ik hier echt voor die paar getalletjes op de bank?

Pas toen werd ik me weer echt bewust van iets wat ik al heel lang roep : wat als je morgen onder een tram komt? Wat als vandaag je laaste dag is? Zou je dan met een glimlach je ogen sluiten en blij zijn met wat je laatst hebt gedaan?

Wakker geschud met deze heerlijke tune begon ik aan van mijn leukste to-do lijstjes ooit : 10 dingen die ik altijd al heb willen doen, om nu uit te voeren!

1. In de jungle van Azië een tempel ontdekken.

2. Kung-fu leren in een dojo in china of japan.

3. Op een sneeuwscooter in alaska rijden ( en daarna snowboarden )

4. Bungy jumpen van de hoogste brug ter wereld.

5. Zelf vliegen in een klein vliegtuig

6. Parachute springen met een wing-suit

7. Tango dansen in een grote Salon.

8. Snowboarden in chileense poeder (in chili)

9. Een berg beklimmen in de Alpen

10. Een backflip maken op een crossmotor

Nou blijft het niet bij lijstjes : ik maak jullie een belofte. Ik ga al deze dingen uitvoeren. Deze maand begin ik met bungyjumpen, parachute springen en zweefvliegen. Zondag start ik met Tango dansen

Ik geloof er heilig in dat je alles kunt doen en bereiken op deze wereld wat je wilt doen.

Een portie lef en een grote mond is het enige wat je nodig hebt.

Een vriend van mij zei laatst : het enige wat je hoeft te doen als je iets wilt is vragen.

In Peru doen ze dit met vlaggetjes : in een tempel schrijf je je grootste wens op een vlaggetje. Vervolgens worden deze ritueel verbrand, als boodschap voor het universum.

Het universum doet er iets mee, en geeft je het antwoord terug.

Nou schijnt het zo te zijn dat je via 5 mensen, in 5 stappen, bijna iedereen op de wereld kunt bereiken. Degene die jouw helpt je dromen te verwezenlijken kan zomaar een bekende zijn van je onderbuurman.

Het enige wat je hoeft te doen is vragen.

Kun jij me helpen mijn dromen te verwezenlijken?

Misschien ik jouw ook!

Wat is jouw grootste wens? Wat vertel je later aan je kleinkinderen? Wat zou jij altijd wel een keer willen doen?

Vertel mij en de rest van de wereld wat je altijd wel een keer zou willen doen en kijk wat het universum met jouw vlaggetje doet.

Geef een reactie

