Sorry


Ik weet het soms niet. Je kiest een weg en wil de andere. Je begint ergens aan en wil terug naar het vorige. Of verder naar het volgende. Een behoefte bevredigd is een behoefte verloren. Het nut verdwijnt. Een nieuwe behoefte ontstaat. Een hogere, meer puurdere belofte. Je belooft jezelf vast te houden aan dit doel, en je nooit meer door lagere behoeften te laten verleiden.

Een tijd later stap je toch van je geloof af. Ik zei altijd dat ik nooit pakjes sigaretten zou kopen. Dat doe ik nu wel. Ik zwoor begin van de zomer nooit meer voor een ander te werken. Nu doe ik dat weer wel.

Op zoek naar je weg zie je slechts het begin. Tot de eerste bocht volgt weet je nooit waar hij naartoe leid. Een weg vol kronkels naar een vertekend doel. Toch heb ik geen spijt. Wat is dat ook al weer? Denk aan hoe je had gewild dat het gegaan was, en je voelt je weer goed. Zeg geen sorry voor verkeerde bochten of kuilen waar je in bent gestapt. Zeg geen sorry voor onvoorspeld gedrag. Tenminste niet tegen een ander. Zeg het alleen tegen jezelf. Als je het meent dan. En kijk is hoe vaak dat echt zo is.

One comment

Geef een reactie

